Stem mee over de ingenieur van nu en morgen!

Voor het vervolg van de discussie over het ingenieursvak en de ingenieur van de toekomst wil ik graag jullie mening. Hieronder kun je steeds 3 stellingen kiezen over de ingenieur van nu en over de ingenieur van de toekomst. Je kunt ook je eigen visie kwijt. Doe mee! (sommige stellingen gaan over TUs, maar ik wil zeker de HBO-ers niet uitsluiten in de beeldvorming!).

6 thoughts on “Stem mee over de ingenieur van nu en morgen!

  1. Ik mis eigenlijk de keuzes dat een ingenieur een specialist is? Weliswaar is het belangrijk goed samen te werken, maar inhoudelijke kennis blijft toch wel de voornaamste eigenschap. Heel veel opleidingen vandaag de dag (TU en niet-TU) gaan er prat op een ‘verbindende’ of ‘multi-disciplinaire’ student op te leiden. Vaak komen deze zaken toch wel naar boven in persoon. Inhoudelijke kennis en vaardigheden (zoals systeemdenken, zelf-leren, probleem-oplossing werken) is denk meer kenmerkend c.q. onderscheidend voor een ingenieur.

  2. Pingback: 5 predictions on the war for talent « steinbuch

  3. Zelf ben ik geen ‘operationeel ingenieur’ meer maar ik volg de ontwikkelingen op de voet. Natuurlijk is een gedegen kennisbasis van groot belang maar het valt mij steeds vaker op dat juist de beoordelaars (van studenten) van het bedrijfsleven zo inzoomen op die andere kwaliteiten; samenwerken, initiatief nemen, luisteren naar elkaar, hulp vragen en bieden, etc.

  4. Goeie post, heb je site ook bij men feeds geplaatst.
    Als student industrieel hoop ik dat ons imago enkel maar kan groeien waardoor meer mensen voor deze interessante richting kiezen.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s